Forum - Topic

Onderwerp: Fun : RPG

Lorenzorisack
Topposter
Offline
Berichten: 1698
Gepost op 26-08-2009 om 10:44u
Om het forum opnieuw wat leven in te blazen , of het allicht te proberen , stel ik hierbij een forumspelletje voor . Het hoeven niet altijd van die spelletjes te zijn waarbij je moet tellen , maar het kan ook gewoonweg eens een rpg spel zijn .

De bedoeling is een verhaal te starten door telkens 3 mogelijke antwoorden te geven .

Bijvoorbeeld :

"Je wordt wakker in een verlaten donker huis . Je weet niet hoe je er terecht kwam , maar je weet wel dat er iets totaal niet pluis is . Voor jou staan er 3 verdachte personen , om één of andere reden staren ze je langdurig aan . "

Keuzes :
* Vraag de verdachte personen hoe je hier terecht kwam
* Spring recht en hol zo snel je kan naar buiten , alhoewel je niet weet waar de uitgang te vinden is .
* Laat de individuen je verder aanstaren en observeer intussen de omgeving .


Nu is het aan de volgende persoon om een keuze te nemen , zelf een kort verhaaltje te plaatsen en opnieuw 3 keuzes te geven . De verhaaltjes zelf moeten ABN zijn , logisch zijn ( dus niet ineens beginnen over aliens met lasergeweren of wat dan ook ) en een vervolg zijn op het vorig gedeelte van het verhaal .

Stel: ik kies om de individuen mij te laten aanstaren en de omgeving te observeren . Ik plaats dan een verder verhaaltje met mogelijke keuzes .

" De inivudien staren je verder aan . Ineens beginnen ze wartaal uit te slaan en halen allen bebloede dolken te voorschijn . Ze komen naar je toe gestapt en blijven wartaal uitslaan. Je zag inmiddels dat er niet al te ver een deur was . Ook zag je een open raam. Je doet het in je broek van angst . "

* Vraag de individuen wat hun bedoelingen zijn
* Loop naar de deur , open hem en hoop dat je een goede keuze gemaakt hebt .
* Spring door het raam en hoop dat iets of iemand je val zal breken


Dus nu kan iemand opnieuw een keuze maken , een eigen verhaaltje schrijven en weer verschillende keuzes plaatsen . Succes !
Reacties

Klasje
Site Admin
Offline
Berichten: 1608
Gepost op 26-08-2009 om 12:30u
Ik loop naar de deur , open hem en hoop dat ik een goede keuze heb gemaakt.
De deur gaat zeer stroef, ik krijg hem amper open.
Piepend krijg ik de deur op een spleet en kan ik er door kijken, wat er achter zit.

Achter de deur vind ik:
* Een zwembad, met grasplein errond
* Een bewaker met een dolk in zijn hand
* Een grote hond, die slaapt op een binnenpleintje

Paisley
Nieuw lid
Offline
Berichten: 6
Gepost op 26-08-2009 om 12:54u
Een zwembad, met een grasplein errond.
ik loop er op af maar het is nog donker.
dus ik loop rustiger erin en ik draai me om.

achter me zie ik:
- een spook
- Kees flodder
- een enorm ruimteschip met automatische piloot.

MaatX
Topposter
Offline
Berichten: 325
Gepost op 26-08-2009 om 13:36u
Het is nog steeds donker, toen ik me omdraaide
zag ik dat Kees Flodder er stond.
Maar wat had hij in zijn hand?

In zijn hand zag ik:
* Een mes
* Een touw
* Een kapot geslagen glas

Lorenzorisack
Topposter
Offline
Berichten: 1698
Gepost op 26-08-2009 om 17:54u
Ik zag dat hij een touw in zijn handen had . Nog steeds van angst vervuld is het enige waar ik nog aan denk vluchten . Echter zegt een klein stemmetje in m'n hoofd dat vluchten niet meer kan , dat ik mezelf moet vermannen .

* Spring het zwembad uit , hol naar het nabijgelegen bos en hoop op het beste .
* Verman jezelf , ga het gevecht aan met blote vuist .
* Bekijk het terrein nauwkeurig naar mogelijke voorwerpen die als wapen zouden kunnen dienen . Hou Kees intussen bezig door zijn wartaal ondoordacht te beantwoorden .

MaatX
Topposter
Offline
Berichten: 325
Gepost op 26-08-2009 om 22:25u
Je ging op het gevecht met de blote vuist, echter kon je totaal niet vechten en werd je in elkaar geslagen. Je word wakker is een totaal andere omgeving. Een ondergrondse kelder! Er staan wel 10 mensen die je in de gaten houden.

Wat gebeurt er nu?
* Ze spuiten een pace maker in je zodat je niet kan vluchten
* Ze binden je vast en springen op je buik
* Je wilt vluchten maar hun houden je in bedwang

MaatX
Topposter
Offline
Berichten: 325
Gepost op 26-08-2009 om 22:59u
Ze pakken je vast en drukken je stevig op het bed. 9 personen houden je in bedwang, de ander pakt een spuit, je word bang. Ze steken de spuit in je hart en spuiten er een pace maker in. Even later word je weer wakker, je bent suf en moe. Er komt iemand naast je zitten, en zegt. Hier, heb je een metertje die je aan de pols kan vast binden. Als je gaat rennen gaat hij piepen. Als je door rent ontploft je hart! Je schrikt je een ongelukt en je word er koud van. Het metertje geeft nu al 2 piepjes.

Wat gebeurt er nu?
*Je komt erachter dat het nep is.
*Je gaat er op los en je hoopt op het beste
*Je gaat een sigaretje roken.

Lorenzorisack
Topposter
Offline
Berichten: 1698
Gepost op 27-08-2009 om 09:03u
Je bekijkt de situatie eens heel rustig , je weet dat je in de penarie zit waar je jezelf niet uit zal kunnen helpen . Je weet tevens ook dat deze vreemden het niet al te goed met je voorhebben , op de plaats zelf blijven is veel te gevaarlijk . Je hoopt dan ook op het beste , je hoopt dat alles nep is en je loopt er op los . Enkele meters verder blijft het apparaatje fel piepen , echter is er niets ernstig aan de hand , de hele situatie was slechts een verzinsel om je daar te houden . Je kan het pand nu veilig verlaten zonder enig gevaar voor jezelf en je lichaamsdelen .

Echter weet je nog steeds niet waar je bent . Enerzijds realliseer je jezelf dat je misschien beter eventjes afwacht om zo meer te weten te komen , anderzijds krijg je kippenvel van deze hele sittuatie en wil je zo snel mogelijk het gebouw verlaten .

* Open de krakende deur van de gang , wandel over de piepende vloer en luister de vreemden af in een naburige kamer . Realliseer je wel dat deze vreemden een wartaal spreken en dat je hen waarschijnlijk moeilijk zal begrijpen .

* Klim een laddertje omhoog en open een luik . Je weet niet waar het luik uit zal komen , maar het zal alvast weer bovengronds zijn .
* Ga de gang op en zoek een uitgang . Hoop dat je niet betrapt wordt en je het gebouw ruisloos kan verlaten .

Steventje
Site Admin
Offline
Berichten: 1642
Gepost op 27-08-2009 om 12:03u
Je klimt de ladder op en eindigt in een grote kamer met nog onbekende wapens, je voelt je eigen te suf om al die wapens mee te kunnen nemen en te gebruiken... Je hebt ondertussen dat je omhoog klom het luik goed gesloten opmerkelijk was dat niemand je gezien heeft. Je ziet een bord met daarop alle plekken waar camera's hangen en je ziet de weg naar buiten... Je wilt zo snel mogelijk weer terug naar huis wat doe je?

* Je kleed je eigen als één van hen en hoopt dat ze je niet herkennen en loopt via de kaart naar buiten
* Je kruipt via de lucht inlaten naar buiten zodat je zeker bent niemand tegen te komen maar toch kunnen ze je wel horen
* Je blijft staan en observeert de nog onbekende wapens en zoekt de meeste geschikte uit om je uit de situatie te helpen

MaatX
Topposter
Offline
Berichten: 325
Gepost op 27-08-2009 om 16:31u
Ik observeerde de wapens, ik keek in het rond. Maar het waren allemaal de zelfde wapens. Ik koos er voor om verder te gaan. Toen ik één stap vooruit deed zag ik in een hoekje een pepperspray liggen. Die kan je zonder geluid goed gebruiken. Je zag een deur, je ging door de deur heen. Je komt ineens in een kamer. In die kamer zaten een paar vreemde mensen die je nog neit gezien hebt. Het zweet druipt van je hoof af. De mannen komen op je af gestommelt. Je pakte je pepperspray en spoot het in hun ogen. je bent echter vergeten dat deze mannen schreeuwen van de pijn. Helaas kwamen de andere er ook aan, maar je zag ze net niet aankomen. Je word in je nekvel gegrepen en vastgebonden op een stoel. Aangezien ze maar één lus hadden gemaakt kon je die gemakkelijk open doen. De mannen hielden iets op je gericht. Maar je kon niet zien wat, omdat je nog suf bent. Je bloed kookte van woede, maar ergens ook van angst.

Wat ga je nu doen?
*Je wacht de situatie verder af
*Je wacht tot de mannen weg zijn, en dan maak je het touw los.
*Je maakt zo snel mogelijk het touw los, en pakt het voorwerp af dat op je gericht was

Steventje
Site Admin
Offline
Berichten: 1642
Gepost op 27-08-2009 om 17:34u
Zonder twijfel pak je het voorwerp af, je merkt dat het een zaag is, een nog onbekende zaag je zet hem aan en het apparaat maakt een ongelofelijke herrie, je weet je eigen uit je situatie helpen door goed gebruik te maken van de zaag, je merkt dat je in dezelfde kamer zat als daarstraks, de uitweg weet je dus makkelijk te vinden, je komt buiten aan in een gebied omgeven door bomen heel veel bomen, je hebt geen idee hoe laat het is maar aan de lucht te zien is het midden in de nacht, je hoort enge geluiden in het bos en je word gek van jezelf,

Je hoort een lieve stem je naam roepen wat doe je nu ?

* Je gaat erop af om te kijken wie het is maar blijft op afstand

* Je denkt dat het een val is en blijft zo ver mogelijk uit de buurt

* Je volgt het licht dat van de maan door de bomen schijnt om te kunnen ontsnappen

Lorenzorisack
Topposter
Offline
Berichten: 1698
Gepost op 27-08-2009 om 20:25u
Met de zaag in de hand ga je op het geluid af , jezelf realliserende dat de situatie niet al te erger meer kan worden denk je dan ook dat je geen andere keus hebt . Eenmaal aangekomen schrik je jezelf een bult , het is een klein paars en pluizig vliegend wezentje dat zichzelf vliegensvlug verplaatst . Het wezentje vertelt je dat je in het land der nachtmerries beland bent en hij je zal uitleggen hoe je daaruit kan ontsnappen .

* Luister aandachtig naar wat het wezen te vertellen heeft

* Luister niet naar het wezen en vertrek verder het donker bos in .

* Je bent bang dat het om een val gaat en je zaagt het wezen in stukken

Steventje
Site Admin
Offline
Berichten: 1642
Gepost op 28-08-2009 om 02:05u
Je luistert aandachtig, het wezentje vertelt je een aantal manieren... Om uit het land der nachtmerries te kunnen ontsnappen moet je een aantal opdrachten vervullen, je weet alleen niet of het wezentje de waarheid spreekt.. Hij vertelt wat dingen over jou verleden en je bent verontwaardigt dat hij het weet... Ook vertelt hij waar je dochtertje heen is alleen wist je nog niet dat ze ontvoert was... wat doe je nu?

* Je vindt het vreemd dat het wezentje dit allemaal weet en besluit hem te vangen en je ziet wel verder

* Je luistert verder en voert de opdrachten uit

* Je gelooft hem niet zaagt hem in 2e en loopt verder het bos in

Lorenzorisack
Topposter
Offline
Berichten: 1698
Gepost op 28-08-2009 om 13:17u
Je luistert verder naar het vreemde verhaal . Het verhaal wordt echter alsmaar geloofwaardiger . Het wezentje vertelt je dat je eigenlijk gewoonweg in je bed ligt te slapen , net als je dochter in het hare . Jullie zijn beiden in een soort van geesteswereld beland . Echter is het niet slechts een droom , sterven in deze geesteswereld betekent dan ook sterven in de echte wereld . Indien je dan ook niet tijdig kan ontsnappen zal je langzaamaan wegzakken in een diepe coma en voor eeuwig in deze wereld gevangen zitten .

Je begint de ernst van de situatie in te zien . Je begrijpt dat zowel jezelf als je dochter hier zo snel mogelijk weg moeten raken . Je richt je volledige aandacht op het wezentje die verder gaat met het bizarre verhaal . Het wezentje vertelt je dat je dochter zich aan de rand van het bos bevindt , binnenin een betoverd kasteel gelegen op de hoogste berg . In dit kasteel woont de duistere heerser van deze geesteswereld . Door hem te doden bevreid je zowel jezelf , je dochter als alle andere gevangenen .

* Luister verder naar wat het wezentje nogal te vertellen heeft
* Vraag het wezentje waar het kasteel te vinden is .
* Vraag het wezentje hoe je deze duistere heerser kan doden .

Steventje
Site Admin
Offline
Berichten: 1642
Gepost op 18-11-2010 om 18:20u
Je luistert aandachtig naar dit wezentje ...
Hij vertelt hoe je de heerser kan doden ...
Het is een nogal lastige klus ..
Toch blijft er 1 ding in je hoofd spoken waarom helpt dit wezentje mij ?

Je hebt geen andere keuze dan het wezentje te vertrouwen ...
Je verstopt de zaag, doordat deze zoveel herrie maakt als deze doet besluit je hem weg te gooien ...
Je bent vroeger scout geweest bij de scouting en weet je nogal goed te verplaatsen in het donker in het bos zonder geluiden te maken ...
Eenmaal onderweg zie je het Kasteel ... Het beklimmen van de berg is zonder touw gevaarlijk je besluit:

* Dit toch te proberen omdat jij en je dochter in gevaar zijn
* Terug te gaan naar de kelder in de hoop daar elementen te vinden om je te steunen
* Loopt om de berg heen en kijkt wat er aan de andere kant is.

Vhelmut
Moderator
Offline
Berichten: 155
Gepost op 18-11-2010 om 18:29u
Loopt om de berg heen en kijkt wat er aan de andere kant is. Je ziet een hele hoop bomen.Je volgd het pad. Na 2 uur wandelen en hindernissen ontwijken heb je eindelijk een huis inzicht.Je sluipt voorcihztig naar binnen en kijkt rond, je ziet een ketel warme soep.Je pakt een kopje en vult het met de hete soep.Maar dan word je gevangen genomen door een heks!
Je bent gevangen genomen wat doe je nu?

*Je maakt jouw los en loopt zo snel mogelijk weg.

*Je giet het kopje hete soep over de heks

*Je probeerd jouw los te maken en de heks te veroveren.

Steventje
Site Admin
Offline
Berichten: 1642
Gepost op 18-11-2010 om 19:00u
Je giet de heten soep over de heks, door de hitte smelt de heks weg ... Je voelt je eigen nogal slapjes worden en merkt dat er iets in de soep zat ...

Je voelt je eigen zwakker en zwakker en valt op de grond ...
Vervolgens, word je 2 uur later wakker en:
*= Merk je dat je gevangen zit
*=Word je rustig wakker en voelt je eigen super merkt dat je enkele gave had die je nooit had zoals ver kunnen springen, extreem snel kunnen rennen
*=Is er niets aan de hand en loop je verder het huis uit en beklimt de berg ..

Vhelmut
Moderator
Offline
Berichten: 155
Gepost op 18-11-2010 om 20:25u
Ik merk dat ik ben wakker geworden in een cel, ik probeer mij te herinneren wat het is gebeurd.Maar herriner niets ik heb geen idee wat ik nu zou moeten doen ontsnappen of wachten tot iemand komt.

*Je wacht tot iemand jouw komt halen
*Je maakt een tunnel met jouw handen en probeerd zo weg te geraken
*Je probeerd de celdeur open te breken.

Log in om te reageren.